Kragujevačka fabrika "Zastava automobili" zatvorena je kao fabrika pre više od dve godine, kada je prestala da proizvodi automobile, a rešavanje njenog statusa pravnog subjekta treba očekivati u ovoj ili u narednoj godini. Kako je danas saopštio predsednik Upravnog odbora Grupe "Zastava vozila" Aleksandar Ljubić, imovina preduzeća "Zastava automobili", kao udeo Srbije, pre dve godine uneta je u mešovito srpsko-italijansko preduzeće "Fiat automobili Srbija" (FAS), na osnovu strateškog ugovora između italijanskog Fiata i Republike Srbije. Kragujevačka Fabrika automobila i dalje postoji, na istoj lokaciji u istim pogonima, ali sa novim nazivom fabrike, novom organizacijom rada i proizvodnje u modernizovanim pogonima i novom vlasničkom strukturom. Nekada je samo država bila vlasnik Fabrike automobila, a danas je to zajedno sa strateškim partnerom Fiatom.
Kragujevačka fabrika "Zastava automobili" zatvorena je kao fabrika pre više od dve godine, kada je prestala da proizvodi automobile, a rešavanje njenog statusa pravnog subjekta treba očekivati u ovoj ili u narednoj godini.
Kako je danas saopštio predsednik Upravnog odbora Grupe "Zastava vozila" Aleksandar Ljubić, imovina preduzeća "Zastava automobili", kao udeo Srbije, pre dve godine uneta je u mešovito srpsko-italijansko preduzeće "Fiat automobili Srbija" (FAS), na osnovu strateškog ugovora između italijanskog Fiata i Republike Srbije.
Kragujevačka Fabrika automobila i dalje postoji, na istoj lokaciji u istim pogonima, ali sa novim nazivom fabrike, novom organizacijom rada i proizvodnje u modernizovanim pogonima i novom vlasničkom strukturom. Nekada je samo država bila vlasnik Fabrike automobila, a danas je to zajedno sa strateškim partnerom Fiatom.
Pored preduzeća "Zastava automobili", u sklopu Grupe "Zastava vozila" su i fabrika "Zastava kamioni", kao i preduzeća "Zastava hortikultura" i "Zastava specijalna vozila" u Somboru. Danas Grupa "Zastava vozila", nekada Holding "Zastava", a prethodno Zavodi "Crvena Zastava", svojevremeno je u sastavu imala više od 50 društava širom Jugoslavije, a jedno od njih je bilo "Zastava automobili".
U pogonima u Kragujevcu ukupno je do pre dve godine proizvedeno više od četiri miliona vozila, a svi su na bazi Fiatovih modela marki "fića", "tristać", "zastava101" "zastava 28", "florida" i "yugo" , a u 76 zemalja sveta izvezeno je oko 640.000 automobila.
Programom Strateške konsolidacije "Zastave', koji je imao za cilj da se sačuva domaća autoindustrija u cilju pronalaženja strateškog partnera, 2001. je oko 15.000 radnika proglašeno tehnološkim viškom.
Pre dve godine, država je potpisala ugovor sa Fiatom o zajedničkom ulaganju u kragujevačku Fabriku automobila i formiranju zajedničkog preduzeća Fiat automobili Srbija. Ovo preduzeće montira "punto" od delova koji stižu iz Italije a planirano je da će krajem ove godine u takvoj transformisanoj fabrici, sa najsavremenijom tehnologijom, početi proizvodnja novog modela automobila.